Lees hier het verhaal van onze leden!

Image by NordWood Themes
 

Pico BELLO Magazine

Reportage BELLO Magazine - Jacky Van Gansen






Ontstaan BELLO Magazine

BELLO Magazine is een kwaliteitsvol magazine waarin leuke artikels te lezen zijn over de laatste trends, culinaire hoogstandjes, unieke reisreportages, fashiontrends, cultuur en nog veel meer en dit allemaal doorspekt met elegante reclame van handelaars uit uw buurt.


Maar waar komt de naam vandaan?

25 jaar geleden runde Jacky Van Gansen, oprichter van BELLO Magazine, 5 lingeriezaken genaamd BELLO lingerie. De naam BELLO Magazine leek voor ons een logische beslissing vertelt Jacky.


“Het was voor mij niet moeilijk om een eerste exemplaar van BELLO Magazine uit te brengen, aangezien ik vroeger een zonnecenter en 5 lingeriezaken uitbaatte. Daarbij ook nog eens samen met mijn twee broers 3 automerken verdeelde. Het eerste exemplaar was dus een verzameling van de zaken, waarin ik actief was. Dit vulde ik aan met stukjes van eigen kennissen, die wilden adverteren.”


"Wat begon als een reclameboekje ter promoties van onze eigen firma’s, werd stelselmatig dikker en mooier"

Belangrijkste kantelmoment

“Soms moet je in het leven risico’s durven nemen, vertelt Jacky. Het moment dat ik de automobielsector verliet en verder ging in de lingerie- en marketingsector was voor mij één van de belangrijkste kantelmomenten in mijn professionele loopbaan.” Nadien verzeilde ik ook nog eens in een echtscheiding, waardoor ik met 5 lingeriezaken achterbleef, die ik stelselmatig probeerde te verkopen, omdat dit toch niet echt mijn ding was. Uiteindelijk doe ik op dit moment wel iets dat ik veel liever doe, dus eind goed al goed!


Onze ondernemersuitdagingen

Voor mij blijft het een uitdaging om mensen te overtuigen dat print nog steeds een belangrijke meerwaarde biedt en dat reclame een goede mix moet zijn van social media, print + eventueel radio en/of tv. Enkel social media is misschien goed in een opstartfase, maar als je daarna verder wil groeien dan heb je nog andere kanalen nodig.

Ik hanteer een goede privé-werkbalans: in de zomermaanden maken we de bewuste keuze om minder te werken dan in de winter. “Ik wil meer genieten van het leven wanneer het warmer is en langer licht is. De donkere maanden werken we dan maar wat harder!”

“Ik wil door mijn klanten omschreven worden als een vriendelijk persoon, die steeds zijn afspraken correct nakomt.”

Waarom moet u bij BELLO Magazine zijn?

“We onderscheiden ons van de rest dankzij de unieke verspreiding van het magazine. We bereiken veel koopkrachtige lezers, die via andere print niet bereikt worden. Dit is net het grote verschil tussen BELLO Magazine en een andere print.”





Een blik op de toekomst

“In 2023 brengen we een 3de editie uit in de omgeving van Hasselt en omstreken. Dit is iets, waar we met ons bedrijf enorm hard naartoe werken en uitkijken naar het resultaat. Binnen 5 jaar wil ik eigenlijk minder werken en meer genieten van het leven, maar ik vermoed dat iedereen een beetje in die richting uit wil, aldus Jacky Van Gansen.”


Goede raad van BELLO Magazine

Ik wil de lezers van deze reportage nog een goede raad meegeven: “Mik in de reclame niet op één ding, maar onthoud dat een mediamix van social media, print, radio en/of tv het beste resultaat zal geven. Afhankelijk van het product en de mensen, die je wil bereiken, zal dan het ene of het andere toch iets meer doorwegen. Maar alles op bijvoorbeeld enkel tv inzetten, is helaas fout.”


8 weergaven0 opmerkingen