Spotify en LinkedIn gaan Clubhouse achterna
De Zweedse muziekstreamingdienst Spotify en het Amerikaanse sociale netwerk voor professionals LinkedIn werken aan sociale audio-apps. Spotify doet daarbij een overname.
Spotify gaat de strijd aan met apps als Clubhouse en Discord. Het Zweedse bedrijf kondigde de overname aan van het Californische Betty Labs, de maker van de audiochatapp Locker Room. Die app biedt sinds oktober 2020 sportfans de mogelijkheid om live met elkaar te praten over sportwedstrijden.
'Creators en fans vragen live formats op Spotify. We zijn opgetogen dat we die snel beschikbaar kunnen maken voor honderden miljoenen luisteraars en miljoenen creators op ons platform', zegt Gustav Söderström, het hoofd van de afdeling onderzoek en ontwikkeling bij Spotify. Op Twitter waren eerder screenshots verschenen van een bevraging door Spotify bij een aantal gebruikers over hoe dikwijls ze de app Clubhouse gebruiken.
Locker Room blijft als een aparte app werken, maar krijgt wel een nieuwe naam en moet een breder publiek bereiken dan alleen sportfans. Spotify mikt erop dat het bedrijf iets extra's kan bieden door de chats ook later beschikbaar te maken als een soort podcasts.