Zoeken
  • Businesscenter De Regio

Verhoog jouw (verkoop)succes.

Elke interactie is belangrijker dan je denkt. We hebben 5 onderdelen opgelijst die jou helpen om sterkere connecties op te bouwen en je succespercentages te verhogen.



You never get a second chance to make a first impression. Een zeer bekende uitdruk, die je zeker niet mag onderschatten als het aankomt op 'verkopen'. Een handdruk, een blikwisseling, een ‘hallo’ – en het is al gebeurd. Terwijl jij nog aan het denken bent wat je nu het best kunt zeggen om goed over te komen, is het schip al uit de haven verdwenen. Met een oordeel. Over jou. Naast het feit dat een eerste indruk immens belangrijk is, moet je ook nog letten op het boemerangeffect. Dat wil zeggen, wanneer je vriendelijk en aangenaam bent tegen iemand, zullen zij vriendelijk en aangenaam terug zijn tegen jou.


Anderen zullen je belonen met wederkerigheid. Natuurlijk, het tegenovergestelde kan ook gebeuren. Als je de kantjes eraf loopt of je bent agressief tegen iemand, is er altijd een tijd en plaats dat dit terug zal komen. De mens onthoudt jammer genoeg sneller de negatieve dan positieve elementen.


In de saleswereld zijn er 5 elementen die je de wereld in kunt sturen om de positieve wederkerigheid te creëren die je wilt, en nodig hebt, om je kansen op succes te vergroten.


Zelfvertrouwen

Wanneer je vertrouwen uitstraalt over je product(en), of waar je bedrijf voor staat, zal iedereen met wie je in contact komt dit opmerken. Je moet vertrouwen opbouwen, en de enige manier om dat te doen is door je vak te beoefenen.


Hoe meer je oefent, hoe groter je zelfvertrouwen wordt. Hoe meer anderen jouw vertrouwen voelen, des te meer willen zij zaken met je doen. Het is magisch hoe dingen in je voordeel kunnen werken als je de juiste boodschap uitzendt.


Rust

Een kalmerend karakter uitstralen zal mensen naar je toe trekken. Mensen willen zaken doen met diegenen die ze vertrouwen dat ze de resultaten zullen brengen die ze wensen.


De regel van 'TE ': Wanneer je te enthousiast bent of te druk, zullen mensen kleine trillingen van onzekerheid oppikken, en op hun beurt zullen ze zich verder van u verwijderen. Het tonen van een rustige kalmte zal jouw zakenrelaties en klanten echter veel dichter bij je brengen, vooral in chaotische tijden.


Enthousiast

Net hadden we het nog over dat je niet te enthousiast mag zijn. Waarom is enthousiasme dan toch belangrijk in sales? We geven graag het voorbeeld van vele jonge verkopers. Studenten die afstuderen of personen die een carrièreswitch maken naar missen vaak wat kennis.


Maar zoals iedereen weet kunnen goede verkopers het goed uitleggen, ook al weten ze niet over wat zij spreken. Hoe komt dit? Door hun enthousiasme en empathisch vermogen, zijn ze in staat om hun gebrek aan kennis op te vangen. Het is belangrijk als verkoper om rond te lopen met de eeuwige glimlach. Zelfs via de telefoon, als je glimlacht klink je veel spontaner en gaat de andere persoon jou sneller vertrouwen. Zelfs bij een onbeleefde afwijzing is het essentieel om te glimlachen.


Appreciatie

Wanneer mensen voelen dat je hen waardeert, trigger je de meest onverzadigbare menselijke behoefte. BETEKENIS. Hoe meer je mensen waardeert, hoe meer ze zich belangrijk voelen en hoe leuker ze jou gaan vinden!


Hoe meer mensen jou mogen, hoe meer kansen je hebt om zaken met hen te doen. Zo simpel is het. Appreciatie is van cruciaal belang als het gaat over het op bouwen van betekenisvolle connecties die keer op keer van jou zullen kopen. Wanneer klanten appreciatie voelen zijn ze vaker sneller geneigd om de volgende keer opnieuw bij jou te kopen. Ongeacht of jouw product (iets) duurder is dan bij de concurrentie.


Authentiek

Wees jezelf. Mensen voelen het aan wanneer je doet alsof. Toon oprechte interesse in mensen. Geef de klant het gevoel dat je om hen geeft, en stil staat bij hun belangen. Op lange termijn zal je sterke, duurzame relaties opbouwen.


Onthoud, elke interactie is belangrijker dan je denkt!

6 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven